تلویزیون دست به دامن عطاران شد | خانه به دوش و بزنگاه جای خالی کمدیهای ماه رمضان را پر میکنند؟
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۲۴۰۷
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خراسان، برنامه کنونی این دو شبکه در پخش دو سریال رضا عطاران، در حالی است که در ابتدا قرار بود «خانه به دوش»، سریال رمضانی آیفیلم باشد، اما سه روز پس از آن که حتی اطلاعرسانی رسمی بازپخش این سریال انجام شد، ناگهان این مجموعه از جدول پخش شبکه آیفیلم خارج شد و به شبکه تماشا دیگر شبکه اختصاصی سریالهای تأمینی رفت و آیفیلم جای خالی آن را با «بزنگاه» پر کرد!
به نظر میرسد در کمبود سریالهای طنز جدید، شبکههای مختلف تلویزیون رقابتی نامحسوس در پخش سریالهای عطاران دارند تا جایگزینی برای آثار کمتر محبوب جدید داشته باشند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
«خانه به دوش» با بازی حمید لولایی، رضا عطاران، مریم امیرجلالی، علی صادقی، غلامحسین لطفی، آناهیتا همتی و فلور نظری از جمله سریالهای خاطرهانگیز و پربیننده سیماست که برای اولین بار در ماه رمضان سال ۸۳ روی آنتن رفت.
این سریال به نویسندگی و کارگردانی رضا عطاران، از جمله مهمترین آثار اوست. جالب اینجاست که چند سال پیش، مریم امیرجلالی در یک برنامه تلویزیونی تأیید کرد که طرح این سریال را اصغر فرهادی نوشته و برای آن که در آن سالها نمیخواسته در تلویزیون فعالیت کند، اسمی از خودش به میان نیاورده است.
این سریال ماجرای مرد عیالواری به نام «ماشاءا...» را روایت میکند که برای سفر به مالزی، مورد کلاهبرداری قرار میگیرد و ماجراهایی برایش رخ میدهد. در «بزنگاه» ساخته دیگر عطاران که در رمضان سال ۸۷ از شبکه سه پخش شد، این بار خود رضا عطاران ایفاگر نقش اصلی است و چهرههایی چون حمید لولایی، مرجانه گلچین، غلامرضا نیکخواه، علی صادقی و نیکی نصیریان که در آن زمان پنج ساله بود، در کنار او ایفای نقش کردهاند.
فیلمنامه این سریال را زوج سروش صحت و ایمان صفایی نوشتهاند که بعدها مجموعههای موفق دیگری چون «چک برگشتی»، «شمعدونی» و چند سری «لیسانسهها» را نیز به کارنامه خود اضافه کردند. این سریال، داستان مردی معتاد به نام «نادر» را روایت میکند که با خواهر و برادرهایش، بر سر تقسیم ارث و میراث پدر مرحومشان به اختلاف میخورد.
کد خبر 669545 برچسبها تلویزیون سریال فیلم و سریال ایرانی رضا عطاران رمضانمنبع: همشهری آنلاین
کلیدواژه: تلویزیون سریال فیلم و سریال ایرانی رضا عطاران رمضان خانه به دوش رضا عطاران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۲۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
واکنش تهیه کننده نون خ به دستمزد نجومی سعید آقاخانی
به گزارش همشهری آنلاین، اخیراً بحث درباره ساختِ گران سریال در شبکه نمایشخانگی به سمتِ تلویزیون هم آمده است. یکی از تهیهکنندگان اینطور گفته که هر قسمت ۲ میلیارد تومان آب میخورد.
او کف برآورد یک سریال رده الف تلویزیون را بین ۲ و ۲.۵ میلیارد تومان میداند؛ با وجود اینکه ممکن است برخی از سریالها حتی با برآورد اولیه یک یا ۱.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت آغاز شوند، اما سالانه بسیاری از مجموعهها در میانه تصویربرداری به الحاقیه بودجه میرسند و در ادامه به ارقام ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت میرسند.
حتی یکی از تهیهکنندگان سیما پرده از نرخ پایه تولید سریال الف در سال ۱۴۰۲ دقیقهای ۳۰ میلیون تومان برداشت. این گمانهزنیها به سمتِسریالهای زیرخاکی و نونخ آمد. حتی برخی اینطور اعلام کردند که سعید آقاخانی با دستمزد نجومی دوباره به تلویزیون آمده و حواشیای خاص را به جان خریده است.
مهدی فرجی در واکنش به این گمانهزنیها، بودجه عجیب و غریب و دستمزد نجومی سعید آقاخانی به خبرنگار تسنیم گفت: واقعاً بودجه این سریال به مانند بودجههای دیگر سریالهای معمولی تلویزیون است. حتی یک ریال از میراث فرهنگی دریافت نکردیم. با بودجه صداوسیما که بسیار بودجه معمولی بود مثل دیگر سریالهایش این کار را ساختیم.
وی افزود: میگویند سعید آقاخانی دستمزد نجومی گرفته؟ این نکته را از همان «نونخ» اول هم میگفتند او در تیم نویسندگان، کارگردانی و بازیگری است برای هرکدام یک دستمزد میگیرد. اما آن موقع گفتم و الان هم میگویم دستمزد سعید آقاخانی مثل دستمزدهایی است که صداوسیما به همه پرداخت میکند. او برای «نونخ» که از نویسندگی تا مونتاژ حدوداً یک سریال درگیر کار بود رقمی که دریافت کرد حتی به مراتب از سریال «راز بقا» نمایشخانگی به مراتب کمتر بود. شاید برخی بپرسند چرا؟ چون آقاخانی به شاد کردن مردم علاقهمند است و این باور را دارد صداوسیما همچنان رسانه فراگیری است و مردم آن را میبینند.
فرجی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا سعید آقاخانی نسبت به اظهارنظر مجازی که داشته، «نونخ۵» پایان مجموعههای «نونخ» است تجدیدنظری خواهد داشت، گفت: نمیدانم واقعاً؛ یک مقدار باید جلو برویم و ببینیم ظرفیتهای داستانی برای «نونخ۶» پیدا میشود.
فرجی همچنین در خصوص احیای نهضت ساخت سریالهای دنبالهدار تلویزیون توسط سیمافیلم، خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در سریالهایی که چند فصلهاند و به صورت سری ساخته میشوند، قصه است. حتماً باید به قصه به طور خاص و ویژه توجه کنیم، زیرا توجه به قصه و فیلمنامه، این ظرفیت را ایجاد میکند که مردم آن سریال را دوباره ببینند و دنبالش کنند. به هر حال این نوع سریالها برای مردم یک نوع وابستگی ایجاد کرده که قصه و فیلمنامه خوب میتواند این خاطرات خوش و نوستالژی زیبا را برایشان تکرار کند.
او در پاسخ به این سؤال که نظرسنجیهای تلویزیون را باور دارد که ۷۰ درصدِ مردم تلویزیون میبینند، افزود: من گاهی احساس میکنم بینندگان ما بیشتر از این آمارها و ارقاماند. صداوسیما شاید در این خصوص خیلی سختگیرانه اظهارنظر میکند. در ارتباطاتی که با مردم داریم میبینیم مخاطبان ما را به واسطه «نونخ» میشناسند و چقدر این سریال را دنبال کردهاند؛ به این باور میرسیم شاید بیش از این درصدها مردم مخاطب تلویزیون و سریالهایش هستند.
فرجی که گفته میشود قرار است یک سریال در نمایشخانگی را پیگیری کند به «کندو» احمدرضا درویش اشاره کرد که خیلی جدّی امسال این سریال را دنبال میکند که به جایی برسد.
کانال عصر ایران در تلگرام